Zodpovednosť za vady tovaru a záruka
A) Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar bezprostredne po jeho prevzatí. Ak je zistené mechanické poškodenie obalu výrobku, je kupujúci povinný skontrolovať stav tovaru a v prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca, nakoľko všetok tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový výrobok.
B) Reklamácie mechanického poškodenia výrobku, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je nutné uplatniť okamžite po jeho zistení, tj. ihneď po prvej obhliadke výrobku pri rozbalení, "pred jeho použitím". Neskoršie reklamácie pri mechanickom poškodení výrobku už nie je možné uznať. Pred prvým použitím je kupujúci povinný preštudovať záručné podmienky vrátane slovenského/českého návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť.
C) Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.
D) V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (tzv. rozpor s kúpnou zmluvou), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu odpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadaviek kupujúceho buď výmenou tovaru, alebo jeho opravou.
Postup pri reklamácii
Pri uplatňovaní reklamácie dodržujte prosím nasledujúci postup:
- Vyplňte formulár v sekcii „Nahlásenie reklamácie", kde uvediete hlavne typ výrobku, číslo predajného dokladu a popis závady.
- Do 24 hodín (v pracovné dni) Vám budú zaslané informácie o ďalšom postupe (adresa servisného strediska, ktoré je najbližšie Vášmu bydlisku alebo návratový kód, pod ktorým tovar zašlete na adresu predávajúceho a formulár "sprievodka reklamovaného tovar" ) . Bez návratového kódu nie je možné tovar prijať.
- Zašlete tovar na určenú adresu spolu s vygenerovaným formulárom. Vo vlastnom záujme prosím zasielajte reklamované produkty určené servisu priamo na daný servis, v prípade zaslania do sídla našej firmy dôjde iba k predĺženiu doby vybavenia reklamácie z dôvodu dodatočnej prepravy.
Ak sa závada prejaví pri prvom použití výrobku, najneskôr do 3 dní od predaja, poskytuje predávajúci riešenie reklamácie okamžitou výmenou za bezchybný kus v týchto prípadoch:
- tovar nie je viditeľne použitý
- reklamácia bola vopred nahlásená pomocou formulára v sekcii "Nahlásenie reklamácie"
- daný tovar je dostupný.
Na produkty Fiskars® poskytujeme nasledovné záruky:
- Sekery - porisko : 10 rokov
- Sekery - spojenie poriska s ostrím : 10 rokov
- Všetky ostatné produkty : 5 rokov
Záruka sa vzťahuje na chyby materiálu, spracovanie či výrobné chyby.
Záruka sa nevzťahuje na:
- stratu ostrosti - otupenie, zaoblenie
- bežné opotrebenie - napr. poškodenie povrchovej úpravy
- environmentálne faktory - napr. hrdzavenie z dôvodu vysokej vlhkosti
- náhodné poškodenie - napr. poškodenie čepele nožníc zastrihnutím do pletiva plotu
- zneužitiu - napr. zámerné poškodenie inou osobou
- priemyselné používanie
- komerčné využitie